Poznaj nasz zespół
dr Michał Peljan
Wspólnik, radca prawny
- budownictwo i infrastruktura;
- postępowania administracyjne;
- nieruchomości i ochrona środowiska;
- umowy gospodarcze;
- zamówienia publiczne;
- odszkodowania.
Jest radcą prawnym oraz wspólnikiem Kancelarii (założycielem Kancelarii w roku 2011). Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. W latach 2015-2017 adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji UAM w Poznaniu.
Specjalizuje się w obsłudze procesów budowlanych, prawie zamówień publicznych, Partnerstwie Publiczno-Prywatnym (PPP), kontraktach budowlanych oraz tematach nieruchomościowych. Reprezentuje Klientów z branży budowlanej oraz nieruchomościowej w postępowaniach przed sądami powszechnymi. Uczestniczy w negocjacjach kontraktów handlowych na rzecz spółek oraz ich zarządów. Posiada doświadczenie w tworzeniu oraz organizacji spółek prawa handlowego.
Odpowiada za stałą obsługę prawną przedsiębiorstw oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doradzał organom samorządu terytorialnego oraz organom administracji rządowej w kwestiach dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz prawa ochrony środowiska. Reprezentuje klientów Kancelarii w postępowaniach odszkodowawczych (m.in. z tytułu wywłaszczeń oraz szkód środowiskowych).
Świadczył kompleksowe usługi prawne na rzecz międzynarodowych przedsiębiorstw z branży budowlanej przy projektach dotyczących budowy autostrad (m.in. budowa autostrady A1 oraz A2), lotnisk, linii kolejowych oraz obiektów energetycznych. Sporządzał analizy prawne dotyczące budowy spalarni odpadów w modelu PPP.
Wcześniej był m.in. współpracownikiem departamentu prawnego Skanska S.A. oraz współpracował z międzynarodową kancelarią prawną w Warszawie.
W latach 2019-2020 był likwidatorem Annacond Enterprises Sp. z o.o. w likwidacji.
W latach 2017-2023 był pełnomocnikiem Zarządu ENEA S.A. ds. budowy jednego z największych bloków energetycznych zasilanych paliwem węglowym.
Pełnił funkcję członka Rad Nadzorczych EXALO DRILLING S.A. (spółka z grupy PGNiG) oraz MZO Sp. z o.o. w Lesznie.
Autor publikacji z zakresu prawa budowlanego. Prowadził zajęcia dydaktyczne z prawa administracyjnego na wyższych uczelniach oraz szkolenia praktyczne poświęcone tematyce inwestycyjnej.
Włada językiem angielskim.
Marcin Czwojda
Wspólnik, adwokat
- sprawy rodzinne;
- cywilne;
- administracyjne i karne.
W roku 2008 ukończył wydzial Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Od roku 2013 jest członkiem Wielkopolskiej Izby Adwokackiej. Obecnie nadzoruje i prowadzi postępowania sądowe.
Przemysław Pogorzelski
Wspólnik, adwokat
W roku 2008 ukończył wydzial Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Od roku 2013 jest członkiem Wielkopolskiej Izby Adwokackiej.
Obecnie nadzoruje i prowadzi postępowania sądowe.
Michał Kopacz
Wspólnik, radca prawny
- prawo handlowe/gospodarcze;
- umowy B2B;
- kontrakty budowlane;
- umowy deweloperskie;
- zamówienia publiczne (także sektorowe);
- RODO;
- spory z instytucjami finansowymi;
- windykacja.
Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanej wrocławskiej Kancelarii, obsługując Klientów biznesowych, zwłaszcza z sektora budowlanego, nieruchomości i IT.
Uprawnienia zawodowe nabył w 2017 r.
Jego praktyka zawodowa koncentruje się na obsłudze prawnej przedsiębiorców, tak w zakresie bieżącej ich obsługi, jak i sporów sądowych – poczynając od spraw korporacyjnych, przez umowy handlowe, prawo zamówień publicznych oraz szeroko pojętą windykację. Jest w stanie (samodzielnie lub z pomocą innych pracowników Kancelarii) zapewnić zarówno bieżącą obsługę całego przedsiębiorstwa, jak i określonego, wąskiego obszaru jego funkcjonowania.
Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI) w 4 podmiotach, w tym 2 publicznych.
Obsługuje także Klientów z sektora finansów publicznych, zwłaszcza w zakresie prawa zamówień publicznych i reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą, w tym w zakresie inwestycji objętych dofinansowaniem ze środków zewnętrznych. Reprezentował Zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą w sprawach postępowań na kwotę ponad 60 milionów złotych. Doradzał Zamawiającym przy zamówieniach na kwoty ponad 60 i 100 milionów złotych.
Brał udział w negocjacjach i doradzał przy transakcjach handlowych z jednymi z największych przedsiębiorców na polskim rynku oraz przy wielomilionowych kontraktach, w tym przy umowie sprzedaży szeregu nieruchomości, zabudowanych budynkami usługowymi, na łączną kwotę ok. 40 milionów złotych netto.
dr Jakub Terlega
Radca prawny
- proces inwestycyjno-budowlany;
- planowanie przestrzenne;
- ochrona zabytków;
- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach;
- branża wod-kan;
- wywłaszczenia i odszkodowania;
- ograniczenia prawa własności;
- wady nieruchomości;
- pomoc społeczna i świadczenia;
- sankcje administracyjne;
- umowy w obrocie gospodarczym;
- zamówienia publiczne.
Jest radcą prawnym, członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu oraz doktorem nauk prawnych. Ukończył stacjonarne studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Obronił z wyróżnieniem rozprawę doktorską z zakresu sądownictwa administracyjnego i środków zaskarżania przed sądami administracyjnymi.
Specjalizuje się w prawie i postępowaniu administracyjnym, w tym zaskarżaniu decyzji, postanowień, uchwał organów administracji, zwłaszcza w sprawach dotyczących procesu inwestycyjno-budowlanego (m.in. pozwolenia na budowę, decyzje o warunkach zabudowy, plany miejscowe, decyzje konserwatorskie, decyzje środowiskowe).
Reprezentuje klientów przed organami administracji oraz przed sądami administracyjnymi, a także przed sądami cywilnymi, najczęściej w postępowaniach gospodarczych, w tym sporach przy robotach budowlanych. Posiada doświadczenie w sporządzaniu skarg konstytucyjnych do Trybunału Konstytucyjnego.
Analizuje i opiniuję umowy w obrocie gospodarczym.
Świadczy kompleksowe usługi prawne na rzecz przedsiębiorstw prywatnych, spółek komunalnych oraz organów administracji publicznej.
Jest autorem publikacji naukowych z zakresu prawa i postępowania administracyjnego oraz sądowoadministracyjnego. Prowadził zajęcia dydaktyczne z zakresu prawa i postępowania administracyjnego oraz sądowoadministracyjnego i egzekucji administracyjnej na uczelniach wyższych.
Anna Franczyk
Adwokat
- postępowania cywilne, w tym spadki, zniesienia współwłasności, podziały majątku, dobra osobiste;
- postępowania rodzinne, w tym rozwody, władza rodzicielska, alimenty, kontakty, ustalenie i zaprzeczenie ojcostwa;
- prawo pracy;
- postępowania gospodarcze;
- odszkodowania i zadośćuczynienia, w tym błędy medyczne, wypadki przy pracy;
- obsługa prawna spółek.
Jest adwokatem. Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2014 roku członek Okręgowej Rady Adwokackiej we Wrocławiu. Z kancelarią związana od początków jej istnienia.
Specjalizuje się w obsłudze klientów indywidualnych, we wszelkich postępowaniach z zakresu prawa cywilnego oraz rodzinnego.
Odpowiada za postępowania związane z dochodzeniem odszkodowań i zadośćuczynień (m.in. w związku z błędami medycznymi i wypadkami przy pracy). Reprezentuje interesy osób poszkodowanych, którym towarzystwa ubezpieczeniowe odmówiły wypłaty należnych świadczeń bądź znacząco je zaniżyły.
Uczestniczy w postępowaniach z zakresu prawa pracy – zarówno po stronie pracowników, jak i pracodawców.
Reprezentuje Klientów zarówno na etapie przedsądowym, jak i w postępowaniach sądowych. Bierze udział w negocjacjach oraz mediacjach. Odpowiada także za stałą obsługę prawną przedsiębiorstw oraz spółek komunalnych. Uczestniczy w negocjacjach z zarządami spółek, prowadzi postępowania gospodarcze, a także świadczy doradztwo prawne w zakresie bieżących działalności spółek.
Od 2019 roku członek Rady Nadzorczej Miejskiego Zakładu Oczyszczania spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lesznie. Włada językiem angielskim.
Karolina Sobańska - Majsnerowska
Radca prawny
- upadłość konsumencka;
- upadłość przedsiębiorców i likwidacje;
- obsługa dłużników w ramach postępowań restrukturyzacyjnych sądowych i pozasądowych;
- obsługa wierzycieli w ramach postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych;
- bieżące doradztwo prawne na rzecz wierzycieli i dłużników;
- postępowania przed ZUS, US oraz PEFRON;
- obsługa prawna przedsiębiorców.
Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku prawo oraz na kierunku administracja. W roku 2022 ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. W roku 2023 uzyskała pozytywny wynik z egzaminu zawodowego uzyskując tytuł radcy prawnego.
Doświadczenie zawodowe zdobywa od 3 roku studiów. Pracowała w poznańskiej kancelarii prawnej, Urzędzie Miasta Poznania oraz dziale administracyjnym podmiotu publicznego. Z Kancelarią związana od 2019 roku. Na studiach aktywnie uczestniczyła w licznych konferencjach oraz warsztatach z różnych dziedzin prawa. W 2022 roku uzyskała certyfikat ukończenia Kursu Doradcy Restrukturyzacyjnego, w roku 2020 uczestniczyła w projekcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, w 2017 roku ukończyła kurs kadrowo-płacowy.
W codziennej praktyce zajmuje się zagadnieniami z zakresu:
prawnej obsługi przedsiębiorców, m.in. reprezentacją przed sądami; sporządzaniem i redagowaniem umów; sporządzaniem pism procesowych; analizą spraw prawnych; przygotowywaniem opinii prawnych; analizą stanowiska orzecznictwa i doktryny pod kątem prowadzonych spraw; przygotowywaniem wniosków do KRS i KW; przygotowywaniem regulaminów;
prawa upadłościowego, m.in. zgłaszaniem wierzytelności; formułowaniem rekomendacji oraz możliwych scenariuszy działania, w szczególności oceną skutków postępowania na sytuację wierzyciela i dłużnika; doradztwem upadłościowym dla konsumentów oraz przedsiębiorców; przygotowaniem wniosków o ogłoszenie upadłości; formułowaniem zarzutów do projektów planów spłaty
prawa restrukturyzacyjnego, m.in. opiniowaniem propozycji układowych; przygotowywaniem dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania restrukturyzacyjnego; opiniowaniem zasadności przeprowadzenia restrukturyzacji; wpływu postępowania na zabezpieczenia wierzytelności, a także poziomu zaspokojenia wierzytelności w toku postępowania.
Katarzyna Stanek
Radca prawny
- prawo cywilne;
- prawo karne;
- prawo gospodarcze;
- prawo nieruchomości;
- prawo spadkowe.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku finanse, audyt, inwestycje. W 2023 r. ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
W pracy zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami związanymi z prawem karnym oraz prawem cywilnym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała poprzez pracę w kancelariach prawnych, gdzie zajmowała się szerokim zakresem spraw. Była także aktywnym członkiem studenckiej poradni prawnej. Z Kancelarią związana od 2019 roku. Prywatnie pasjonatka podroży oraz miłośniczka książek. Posługuje się językiem angielskim.
Katarzyna Drgas
Asystentka prawna
Absolwentka politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, o specjalności administracja samorządowa i zarządzanie zasobami ludzkimi.
Z Kancelarią związana jest od 2015 roku.
Jako asystentka wspiera zespół w bieżących sprawach, nadzoruje przebieg postępowań sądowych i egzekucyjnych, oraz odpowiada za kontakt z klientami, sądami i komornikami.
Ponadto zajmuje się również windykacją należności.
Prywatnie jest mamą dwójki chłopców oraz miłośniczką podróży.
Anna Brzezińska
Asystentka prawna
Pracuje w Kancelarii od roku 2017 jako asystentka prawnika. Zajmuje się obsługą sekretariatu Kancelarii, szczególnie związaną z procedowaniem poczty wychodzącej, kontrolą terminów
sądowych oraz kontaktem z Klientami. Jest także wsparciem dla Wspólników Kancelarii, prowadząc sprawy związane z obiegiem dokumentacji w firmie. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicz a w Poznaniu.
Swoje doświadczenie zawodowe budowała pracując w znanych korporacjach na stanowisku asystentki zarządu, następnie w dziale komunikacji wizualnej oraz marketingu i ofertowania.
Prywatnie mama dwójki chłopaków. Miłośniczka zwierząt oraz kryminałów psychologicznych. Komunikuje się w języku angielskim.
Paulina Kasprzak
Sekretarka/Asystentka
Posiada tytuł magistra administracji o specjalności administracja publiczna, który obroniła na Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie. Jest również absolwentem dwóch kierunków studiów podyplomowych: uzyskała świadectwa z zakresu Aspektów Prawnych w Zarządzaniu Administracją Publiczną oraz z zakresu Administracji i Zarządzania, oba ukończyła na Wyższej Szkole Humanistycznej w Lesznie.
Z Kancelarią jest związana od 2020 roku, gdzie zdobywa doświadczenie zawodowe, wspierając pracę adwokatów oraz radców prawnych.
W Kancelarii zatrudniona na stanowisku sekretarki. Odpowiada za prawidłowy obieg korespondencji, kompleksową obsługę biura, zarządzanie kalendarzem spotkań i rozpraw, komunikację mailową oraz telefoniczną z Klientami i z Sądami.
W wolnym czasie spędza czas z przyjaciółmi, lubi też wybrać się na spacer czy na przejażdżkę rowerem.
Jest miłośniczką kotów, posiada kota syberyjskiego.
Paulina Klupsch
Sekretarka/ Asystentka
Od 8 lat zajmuje się obsługą sekretariatu oraz obsługą Klientów. W Kancelarii odpowiada za organizację pracy, obsługę poczty przychodzącej, koordynację spotkań oraz bieżący kontakt z sądami i instytucjami. Posiada wykształcenie jako technik administracji oraz liczne dodatkowe certyfikaty, m.in. z zakresu prawa pracy, kryminalistyki i kryminologii oraz MS Excel. Współpracuje bezpośrednio z prawnikami, pomagając im w organizacji pracy oraz zarządzaniu dokumentacją. Zajmuje się również organizacją akt oraz archiwizacją dokumentów. Opanowana, otwarta na nowe wyzwania, komunikatywna, co ułatwia jej codzienną pracę w dynamicznym środowisku. W wolnym czasie ceni życie rodzinne, podróże i gotowanie. Komunikuje się w języku angielskim.