Poznaj nasz zespół

dr Michał Peljan

Wspólnik, radca prawny

  • budownictwo i infrastruktura;
  • postępowania administracyjne;
  • nieruchomości i ochrona środowiska;
  • umowy gospodarcze;
  • zamówienia publiczne;
  • odszkodowania.

Jest radcą prawnym oraz wspólnikiem Kancelarii (założycielem Kancelarii w roku 2011). Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. W latach 2015-2017 adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji UAM w Poznaniu.

Specjalizuje się w obsłudze procesów budowlanych, prawie zamówień publicznych, Partnerstwie Publiczno-Prywatnym (PPP), kontraktach budowlanych oraz tematach nieruchomościowych. Reprezentuje Klientów z branży budowlanej oraz nieruchomościowej w postępowaniach przed sądami powszechnymi. Uczestniczy w negocjacjach kontraktów handlowych na rzecz spółek oraz ich zarządów. Posiada doświadczenie w tworzeniu oraz organizacji spółek prawa handlowego.

Odpowiada za stałą obsługę prawną przedsiębiorstw oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doradzał organom samorządu terytorialnego oraz organom administracji rządowej w kwestiach dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz prawa ochrony środowiska. Reprezentuje klientów Kancelarii w postępowaniach odszkodowawczych (m.in. z tytułu wywłaszczeń oraz szkód środowiskowych).

Świadczył kompleksowe usługi prawne na rzecz międzynarodowych przedsiębiorstw z branży budowlanej przy projektach dotyczących budowy autostrad (m.in. budowa autostrady A1 oraz A2), lotnisk, linii kolejowych oraz obiektów energetycznych. Sporządzał analizy prawne dotyczące budowy spalarni odpadów w modelu PPP.

Wcześniej był m.in. współpracownikiem departamentu prawnego Skanska S.A. oraz współpracował z międzynarodową kancelarią prawną w Warszawie. 

W latach 2019-2020 był likwidatorem Annacond Enterprises Sp. z o.o. w likwidacji.

W latach 2017-2023 był pełnomocnikiem Zarządu ENEA S.A. ds. budowy jednego z największych bloków energetycznych zasilanych paliwem węglowym.

Pełnił funkcję członka Rad Nadzorczych EXALO DRILLING S.A. (spółka z grupy PGNiG) oraz MZO Sp. z o.o. w Lesznie.

Autor publikacji z zakresu prawa budowlanego. Prowadził zajęcia dydaktyczne z prawa administracyjnego na wyższych uczelniach oraz szkolenia praktyczne poświęcone tematyce inwestycyjnej.

Włada językiem angielskim.

Marcin Czwojda

Wspólnik, adwokat

  • sprawy rodzinne;
  • cywilne;
  • administracyjne i karne.

W roku 2008 ukończył wydzial Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Od roku 2013 jest członkiem Wielkopolskiej Izby Adwokackiej. Obecnie nadzoruje i prowadzi postępowania sądowe.

Przemysław Pogorzelski

Wspólnik, adwokat

W roku 2008 ukończył wydzial Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Od roku 2013 jest członkiem Wielkopolskiej Izby Adwokackiej.

Obecnie nadzoruje i prowadzi postępowania sądowe.

Michał Kopacz

Wspólnik, radca prawny

  • prawo handlowe/gospodarcze;
  • umowy B2B;
  • kontrakty budowlane;
  • umowy deweloperskie;
  • zamówienia publiczne (także sektorowe);
  • RODO;
  • spory z instytucjami finansowymi;
  • windykacja.

Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanej wrocławskiej Kancelarii, obsługując Klientów biznesowych, zwłaszcza z sektora budowlanego, nieruchomości i IT. 

Uprawnienia zawodowe nabył w 2017 r. 

Jego praktyka zawodowa koncentruje się na obsłudze prawnej przedsiębiorców, tak w zakresie bieżącej ich obsługi, jak i sporów sądowych – poczynając od spraw korporacyjnych, przez umowy handlowe, prawo zamówień publicznych oraz szeroko pojętą windykację. Jest w stanie (samodzielnie lub z pomocą innych pracowników Kancelarii) zapewnić zarówno bieżącą obsługę całego przedsiębiorstwa, jak i określonego, wąskiego obszaru jego funkcjonowania. 

Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI) w 4 podmiotach, w tym 2 publicznych. 

Obsługuje także Klientów z sektora finansów publicznych, zwłaszcza w zakresie prawa zamówień publicznych i reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą, w tym w zakresie inwestycji objętych dofinansowaniem ze środków zewnętrznych. Reprezentował Zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą w sprawach postępowań na kwotę ponad 60 milionów złotych. Doradzał Zamawiającym przy zamówieniach na kwoty ponad 60 i 100 milionów złotych. 

Brał udział w negocjacjach i doradzał przy transakcjach handlowych z jednymi z największych przedsiębiorców na polskim rynku oraz przy wielomilionowych kontraktach, w tym przy umowie sprzedaży szeregu nieruchomości, zabudowanych budynkami usługowymi, na łączną kwotę ok. 40 milionów złotych netto. 

dr Jakub Terlega

Radca prawny

  • proces inwestycyjno-budowlany; 
  • planowanie przestrzenne; 
  • ochrona zabytków;
  • decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach; 
  • branża wod-kan;
  • wywłaszczenia i odszkodowania; 
  • ograniczenia prawa własności; 
  • wady nieruchomości;
  • pomoc społeczna i świadczenia; 
  • sankcje administracyjne;
  • umowy w obrocie gospodarczym;
  • zamówienia publiczne.

Jest radcą prawnym, członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu oraz doktorem nauk prawnych. Ukończył stacjonarne studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Obronił z wyróżnieniem rozprawę doktorską z zakresu sądownictwa administracyjnego i środków zaskarżania przed sądami administracyjnymi.

Specjalizuje się w prawie i postępowaniu administracyjnym, w tym zaskarżaniu decyzji, postanowień, uchwał organów administracji, zwłaszcza w sprawach dotyczących procesu inwestycyjno-budowlanego (m.in. pozwolenia na budowę, decyzje o warunkach zabudowy, plany miejscowe, decyzje konserwatorskie, decyzje środowiskowe). 

Reprezentuje klientów przed organami administracji oraz przed sądami administracyjnymi, a także przed sądami cywilnymi, najczęściej w postępowaniach gospodarczych, w tym sporach przy robotach budowlanych. Posiada doświadczenie w sporządzaniu skarg konstytucyjnych do Trybunału Konstytucyjnego. 

Analizuje i opiniuję umowy w obrocie gospodarczym. 

Świadczy kompleksowe usługi prawne na rzecz przedsiębiorstw prywatnych, spółek komunalnych oraz organów administracji publicznej. 

Jest autorem publikacji naukowych z zakresu prawa i postępowania administracyjnego oraz sądowoadministracyjnego.  Prowadził zajęcia dydaktyczne z zakresu prawa i postępowania administracyjnego oraz sądowoadministracyjnego i egzekucji administracyjnej na uczelniach wyższych.  

Anna Franczyk

Adwokat

  • postępowania cywilne, w tym spadki, zniesienia współwłasności, podziały majątku, dobra osobiste;
  • postępowania rodzinne, w tym rozwody, władza rodzicielska, alimenty, kontakty, ustalenie i zaprzeczenie ojcostwa;
  • prawo pracy;
  • postępowania gospodarcze;
  • odszkodowania i zadośćuczynienia, w tym błędy medyczne, wypadki przy pracy;
  • obsługa prawna spółek.

Jest adwokatem. Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2014 roku członek Okręgowej Rady Adwokackiej we Wrocławiu.  Z kancelarią związana od początków jej istnienia. 

Specjalizuje się w obsłudze klientów indywidualnych, we wszelkich postępowaniach z zakresu prawa cywilnego oraz rodzinnego.

Odpowiada za postępowania związane z dochodzeniem odszkodowań i zadośćuczynień (m.in. w związku z błędami medycznymi i wypadkami przy pracy). Reprezentuje interesy osób poszkodowanych, którym towarzystwa ubezpieczeniowe odmówiły wypłaty należnych świadczeń bądź znacząco je zaniżyły. 

Uczestniczy w postępowaniach z zakresu prawa pracy – zarówno po stronie pracowników, jak i pracodawców. 

Reprezentuje Klientów zarówno na etapie przedsądowym, jak i w postępowaniach sądowych. Bierze udział w negocjacjach oraz mediacjach.  Odpowiada także za stałą obsługę prawną przedsiębiorstw oraz spółek komunalnych. Uczestniczy w negocjacjach z zarządami spółek, prowadzi postępowania gospodarcze, a także świadczy doradztwo prawne w zakresie bieżących działalności spółek.  

Od 2019 roku członek Rady Nadzorczej Miejskiego Zakładu Oczyszczania spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lesznie.   Włada językiem angielskim.

Karolina Sobańska - Majsnerowska

Radca prawny

  • upadłość konsumencka;
  • upadłość przedsiębiorców i likwidacje;
  • obsługa dłużników w ramach postępowań restrukturyzacyjnych sądowych i pozasądowych;
  • obsługa wierzycieli w ramach postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych;
  • bieżące doradztwo prawne na rzecz wierzycieli i dłużników;
  • postępowania przed ZUS, US oraz PEFRON;
  • obsługa prawna przedsiębiorców.

Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku prawo oraz na kierunku administracja. W roku 2022 ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. W roku 2023 uzyskała pozytywny wynik z egzaminu zawodowego uzyskując tytuł radcy prawnego. 

Doświadczenie zawodowe zdobywa od 3 roku studiów. Pracowała w poznańskiej kancelarii prawnej, Urzędzie Miasta Poznania oraz dziale administracyjnym podmiotu publicznego. Z Kancelarią związana od 2019 roku. Na studiach aktywnie uczestniczyła w licznych konferencjach oraz warsztatach z różnych dziedzin prawa. W 2022 roku uzyskała certyfikat ukończenia Kursu Doradcy Restrukturyzacyjnego, w roku 2020 uczestniczyła w projekcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, w 2017 roku ukończyła kurs kadrowo-płacowy. 

W codziennej praktyce zajmuje się zagadnieniami z zakresu:

  1. prawnej obsługi przedsiębiorców, m.in. reprezentacją przed sądami; sporządzaniem i redagowaniem umów; sporządzaniem pism procesowych; analizą spraw prawnych; przygotowywaniem opinii prawnych; analizą stanowiska orzecznictwa i doktryny pod kątem prowadzonych spraw; przygotowywaniem wniosków do KRS i KW; przygotowywaniem regulaminów;

  2. prawa upadłościowego, m.in. zgłaszaniem wierzytelności; formułowaniem rekomendacji oraz możliwych scenariuszy działania, w szczególności oceną skutków postępowania na sytuację wierzyciela i dłużnika; doradztwem upadłościowym dla konsumentów oraz przedsiębiorców; przygotowaniem wniosków o ogłoszenie upadłości; formułowaniem zarzutów do projektów planów spłaty 

  3. prawa restrukturyzacyjnego, m.in. opiniowaniem propozycji układowych; przygotowywaniem dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania restrukturyzacyjnego; opiniowaniem zasadności przeprowadzenia restrukturyzacji; wpływu postępowania na zabezpieczenia wierzytelności, a także poziomu zaspokojenia wierzytelności w toku postępowania.

Katarzyna Stanek

Radca prawny

  • prawo cywilne;
  • prawo karne;
  • prawo gospodarcze;
  • prawo nieruchomości;
  • prawo spadkowe.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku finanse, audyt, inwestycje. W 2023 r. ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

W pracy zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami związanymi z prawem karnym oraz prawem cywilnym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała poprzez pracę w kancelariach prawnych, gdzie zajmowała się szerokim zakresem spraw. Była także aktywnym członkiem studenckiej poradni prawnej. Z Kancelarią związana od 2019 roku. Prywatnie pasjonatka podroży oraz miłośniczka książek. Posługuje się językiem angielskim.

Katarzyna Drgas

Asystentka prawna

Absolwentka politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, o specjalności administracja samorządowa i zarządzanie zasobami ludzkimi. 

Z Kancelarią związana jest od 2015 roku.

Jako asystentka wspiera zespół w bieżących sprawach, nadzoruje przebieg postępowań sądowych i egzekucyjnych, oraz odpowiada za kontakt z klientami, sądami i komornikami.

Ponadto zajmuje się również windykacją należności. 

Prywatnie jest mamą dwójki chłopców oraz miłośniczką podróży.

Anna Brzezińska

Asystentka prawna

Pracuje w Kancelarii od roku 2017 jako asystentka prawnika. Zajmuje się obsługą sekretariatu Kancelarii, szczególnie związaną z procedowaniem poczty wychodzącej, kontrolą terminów
sądowych oraz kontaktem z Klientami. Jest także wsparciem dla Wspólników Kancelarii, prowadząc sprawy związane z obiegiem dokumentacji w firmie. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicz a w Poznaniu.

Swoje doświadczenie zawodowe budowała pracując w znanych korporacjach na stanowisku asystentki zarządu, następnie w dziale komunikacji wizualnej oraz marketingu i ofertowania.

Prywatnie mama dwójki chłopaków. Miłośniczka zwierząt oraz kryminałów psychologicznych. Komunikuje się w języku angielskim.

Paulina Kasprzak

Sekretarka/Asystentka

Posiada tytuł magistra administracji o specjalności administracja publiczna, który obroniła na Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie. Jest również absolwentem dwóch kierunków studiów podyplomowych: uzyskała świadectwa z zakresu Aspektów Prawnych w Zarządzaniu Administracją Publiczną oraz z zakresu Administracji i Zarządzania, oba ukończyła na Wyższej Szkole Humanistycznej w Lesznie.

Z Kancelarią jest związana od 2020 roku, gdzie zdobywa doświadczenie zawodowe, wspierając pracę adwokatów oraz radców prawnych. 

W Kancelarii zatrudniona na stanowisku sekretarki. Odpowiada za prawidłowy obieg korespondencji, kompleksową obsługę biura, zarządzanie kalendarzem spotkań i rozpraw, komunikację mailową oraz telefoniczną z Klientami i z Sądami. 

W wolnym czasie spędza czas z przyjaciółmi, lubi też wybrać się na spacer czy na przejażdżkę rowerem.

Jest miłośniczką kotów, posiada kota syberyjskiego.

 

Pualina-Klupsch-Leszno

Paulina Klupsch

Sekretarka/ Asystentka

Od 8 lat zajmuje się obsługą sekretariatu oraz obsługą Klientów. W Kancelarii odpowiada za organizację pracy, obsługę poczty przychodzącej, koordynację spotkań oraz bieżący kontakt z sądami i instytucjami. Posiada wykształcenie jako technik administracji oraz liczne dodatkowe certyfikaty, m.in. z zakresu prawa pracy, kryminalistyki i kryminologii oraz MS Excel. Współpracuje bezpośrednio z prawnikami, pomagając im w organizacji pracy oraz zarządzaniu dokumentacją. Zajmuje się również organizacją akt oraz archiwizacją dokumentów. Opanowana, otwarta na nowe wyzwania, komunikatywna, co ułatwia jej codzienną pracę w dynamicznym środowisku. W wolnym czasie ceni życie rodzinne, podróże i gotowanie. Komunikuje się w języku angielskim.